Pasaputte Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 Hej svenska reeferNu mitt nya kar varit igång nästan 3 månader och jag undrar en sak.Hur städar ni avrinings utrymme eller platsen bakom plexi där vi har alla rör som går till sumpen, ( Vet ej vad det kallas).har försökt städa botten men det är väldigt svår.Har ni några tips eller tricks hur gör ni ,ha bio bollar eller annat. alla tips är upskattat.Här är en bild på hur det ser med allt mat rester och annat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 Sug ut skiten med en slang när du gör ett vattenbyte.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 skaffa svart avrinning så du inte ser skiten och sug ut vattnet för vattenbyten därifrån är mitt tips, saker som sitter fast kan lätt sitta kvar, är bara filtrering. Allt övrigt åker med ut i vattenbytet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 Jag har LS i min avrinings box.så jag har två stora eremiter som rör upp det mesta skiten.har en pump på 250l i timmen också. Funkar för mig.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 21 januari 2014 Författare Dela Postat 21 januari 2014 Det är en ide med LS med en liten pump kanske en Pico på 400L http://www.pwss.se/product.php?productid=13896&cat=290&page=1Tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.