Gå till innehåll

Hjälp! Mitt RSM130 har slocknat


Henrik

Rekommenderade inlägg

Allt i locket har lagt av: lysrör, månljus-LEDarna och fläktarna. Det som finns under skalet är en timer, ett relä, en ballast till lysrören, en driver till LEDarna (tror att den även driver fläktarna?) och en massa kablar.

Då allt slutat fungera misstänkte jag relä eller timer, så jag beställde nya från minizoo.dk och bytte båda. Det hjälpte inte. Om jag kopplar på 12V direkt till LEDarna lyser dom. Om jag kopplar på 230V direkt till ballasten lyser lysrören. Nån elektronik-kunnig som kan hjälpa mig med detta?

Stort tack

Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Bara förslag på högersidan finns det ett så kallat Powersenter enligt manualen sidan 10 om jag nu har rätt

det ser ut som vanliga stickontaktshonor där all el är ansluten lossa en av dessa o sätt i en valfri lampas sladd lyser den om inte så är ju

felet i denna förgreningsdosa

Glömde här är länken till manualen om du inte har den:

http://www.redseamax.com/redseamax/downloads/MAX%20user%20manual%20EN.pdf

Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar. Jag har tagit av hela locket och pluggat in det direkt i vägguttaget, så power center är det inte. Det enda jag kan tänka mig nu är LED drivern. Med det namnet trodde jag att den bara drev LEDarna, men tydligen driver den även timer och relä, dvs allt. Så nu har jag beställt en sån och håller tummarna. Det blir ju dyrt att köpa komponent efter komponent tills man hittar den trasiga. Önskar man kunde mer om elektronik så man direkt kunde mäta upp vilken del som felar.

/Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...