Gå till innehåll

tunze sea sweep


ballsam

Rekommenderade inlägg

Tunze har ju en hållare till sina streampumpar som heter tunze sea sweep. vet inte om den är direkt ny, men jag gillar verkligen iden. är det nån som kör med en sådan här på SG? de priser jag hittar på google ligger på 299 dollar, vilket ligger en bra bit över vad som känns rimligt. funderar på att testa att beställa en sneak-variant från fish-street för att testa. nån som har en sådan (http://www.fish-street.com/electricity_auto_rotation_system?category_id=97)? /Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte en Tunze produkt och dom verkar inte riktigt vara så förtjusta i den typen av användning.

En representant menade att det fanns en risk för utnötning/kabelbrott, bara så du tänker till vid installation...

Jag har dock testat FS varianten och den håller inte så länge då motorn inte verkar gilla att den körs 24/7.

Ljudnivån är hyfsad med tanke på priset, den ger dock ett väldigt bra flöde i karet då variationen blir bättre än med styrbara pumpar.

Du kan använda plastskruvarna som följer med paketet för att fästa ett tunze nanofärste i maskinen, men du behöver slipa ner den lite.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja FS har gjort en DIY och säljer den ;) jag gjorde en själv för länge sedan som jag hade till fraggkaret.

Sen bytte jag till FS varianten då den var rätt snygg och relativt billig, den höll dock bara mellan ett halvår/år innan den gav upp.

Motorerna fixar inte den kontinuerliga körningen och inkapslingen, trots fläkten man har till den.

Jag har kört både Tunze 6055/6045 och seio pumpar till dom och det fungerar.

FS varianten hade lite knarrande ljud för sig ibland, så det är inte en helt tyst lösning.

En pryl jag är mer intresserad av är en liknande variant som roterar returpumpens utblås, där är det nog lite bökigare med tätningar och mekanik.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...