mrnorton Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Ska till att bygga en sump till mitt akvarium måtten 400x400mm. Har tänkt att den ska bestå av följande fack Skummare, Bubbelfälla samt ett returfack. Hur fungerar det mad att ha ett ytterfilter som returpump i stället för en pump i returfacket? Blir det för dåligt flöde i ytterfiltret?Behöver man ett ytterfilter för huvud taget?Tacksam för svar. Citera
slarvid Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Jag va inne på lite samma ide, men jag tror att filtret måste stå under vattnennivån, och då föll det lite på det. Citera
jacs Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 köp en dc3000 alt dc6000 från fish-street och blanda inte in ytterfilter. Provade med två olika jag fick med akvariet och de läckte direkt för mig, en i o-rings packningen i toppen och en i luckan i botten av behållaren. Citera
Andreas N Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Ytter filter har dessutom noll tryckhöjd och är byggda att stå under eller bredvid akvariet och bara cirkulera vattnet. En liten pump typ Dc 3000 som du sedan kör på 25% skulle funka betydligt bättre. Citera
mrnorton Postat 29 januari 2014 Författare Postat 29 januari 2014 Tack för alla svar då blir det en pump i sumpen. Citera
Wigge Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Själv kör jag alltid överdimensionerade retur pumpar som man kan strypa och sedan sätter jag en kulventil på retur linan:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.