Gå till innehåll

ännu mera frågor. blir inte klok på pvc-bygget.


slarvid

Rekommenderade inlägg

1000 frågor om rörmokeriet till sumpen. Själva limmningsprocessen har jag hittat trådar om, men frågor. I vilken ordning limmar ni? Om jag fattat det rätt ska genomföringen sitta med muttern neråt och gummipackningen på insidan i karet? Alltså måste jag limma på det som ska va i karet först sen i med genomföringen sen fortsätta limma under akvariet och vidare till vinklar kulventiler och allt vad det är?

Tänker jag fel? hur gör ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer förmodligen montera 10 gånger. Tänkte mer om det fanns något nybörjar misstag man kan hoppa över? Men det blir till att limma i karet sen röret under, ställa det på bänken sen limma resten i skåpet. Sumpen måste förmodligen in först. Annars är nog rören ivägen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara bra att bygga så att det går att plocka isär. Med unionskopplingar så du slipper tex limma allt på plats och inte kunna flytta sump när du väl limmat.

Sen kan jag tycka att det räcker med gängtejp på en avrinning, om det inte är så mycket tyng och tryck, men det är ju kanske lite läskigt om man inte gjort det förr och om det står på känsligt golv. Men är det direkt över sumpen så gör det ju inget om det läcker några droppar.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade samma fel flera gången

Ted från Bioted Marine gave mig tips.

1- gör en rittning om hur det ska see

2- ställ sakerna på plats.

3- Koppla alla pvc på karet och enligt ritning

4 när allt ser bra börja markera och numrera alla rör på plats

5- Limma allt som kan limmas

6- koppla allt

7- limma resten ihop.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...