msen Postat 30 januari 2014 Postat 30 januari 2014 Jag önskar lite tips på en riktigt bra belysning till mitt akvarium med måtten 520Lx580Wx630H(mm) 128 liter. Helst inte dyrare än 4-5000:-. Citera
msen Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Har fått var i en annan tråd. Allt lutar åt att det får bli en max razor 120w. Citera
_Manne_ Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Tänk nu på att den finns i två? Varianter 10 resp 16 kk , har du möjlighet o se någon live innan köp så gör det.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Ecotech radion gen2 får du riktigt bra belysning med bra styrning. Citera
msen Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Ja det var som rackarn, en EcoTech Radion XR30w Pro verkar ju riktigt kalasbra. Lite nättare och verkar ha fler inställningar och riktigt nice ljus om man får lita på filmerna på youtube. Men jag får nog ta och läsa på lite för att se om priset är motiverat. Visst är det så att led inte slits ut utan det är en engångskostnad och i sådana fall är det ju egentligen ekonomiskt fördelaktigt. Även elräkningen blir ju gladare av led. Vet ni någon i Göteborgstrakten som har bra priser på dessa radion? Citera
_Manne_ Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Ett så pass litet kar så kan du enkelt köra med en "gammal" ecotech också.. Kolla om drakfisken har något ex som reas ut.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Casio Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 http://www.zoo.se/produkter/akvaristik/akvariebelysning/led-armatur/armatur-led-aquareefled.htmlBeroende på vad du skall ha i karet Citera
msen Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Jag har tänkt att ha fiskar, koraller och lite annat kul saltvattensliv. Jag vill helst inte köpa en belysning idag och sedan behöva köpa en till längre fram utan köra på den bästa för det här akvariet med en gång. Citera
Blåbert Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Är karet djupare än det är långt? Pch den ännu högre? Citera
msen Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Den del av karet som ska belysas utan kanter och endast vatten har måttet 50cm från vänster till höger, 36 cm från framrutan till bakväggen framför sumpen, 51 cm från vattenytan ner till botten under korallsanden. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.