Pasaputte Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Hej I Måndags fick jag min beställning från FS, det var en Salinity och PH Monitor http://www.fish-street.com/aquarium_electronic_salinity_ph_monitor?category_id=61På review och en youtube video så den var värt pengarna.Nu jag undrar eller jag vsom ej vet hur men kalibrera sånt eller det är fel på den , Jag försökte med FS men ingen respons gällande denna product.Vad jag gör Jag stoppar Salinity och PH mätaren i dem burkana som kkommit med lådan se bild, jag väntar 5 minuter och sen vrider jag skruven tills det blir samma siffror som burken ex: Salinitý , på burken det står 35ppt jag lägger mätaren i 5 minuter sen vrider jag skrruven tills det visar 35 på den digitala skärmen , jag gör samma på PH men 6,86när jag stoppar mätaren i vattnet igen så visar den helt andra siffror och helt fel siffror. se bildRiktiga tester visar Salinity : 34/35 1,025/1,026 anväder refraktometerPH : 8,0/5,2 använder salifertHar ni nån tips eller är det jag som vet hur men gör , Har nån använt eller har sånt apparat?Här lite bilderMVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 2 februari 2014 Författare Dela Postat 2 februari 2014 Är det inte nån som känner till detta eller kan ge nån råd ?MVH Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Ta en bild där justerskruvarna sitter så är det lättare och förklara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 2 februari 2014 Författare Dela Postat 2 februari 2014 Tack Kjellhär några bilder medan jag försöker kalibrera den Baksidab däe men sjusterar digitala sifror med en liten skruvmejselSå här gör jag , stoppar mätaren i den behållaren som följde med vänta 5 minuter och sen skruvar runt tills jag får 35 på skärmen MVH Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Jo det är nog riktigt för saltet men när du justerar pH finns det 2 justerskruvar eller bara en där också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 2 februari 2014 Författare Dela Postat 2 februari 2014 Det är bara en en för Salinity och en för PH,och jag kalibrera så gör jag att båda mätaren sitter i varsin behållare, jag menar jag sjusterar båda samtidigt innan jag lägger dem tillbacka i sumpen.MVH Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Aha det är bara en justerskruv för pH. På min mätare har jag 2 och har en referensvätska för pH 7 och en för pH 9. Då gör du rätt låt dock elektroden stabilisera sig åtminstone 3 minuter innan du justerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 2 februari 2014 Författare Dela Postat 2 februari 2014 Ok tack ifall det forsätter på det sätet så får jag ringa till FS och se ifall jag kan lämna den tillbacka.TackMVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.