akutmottagning Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Kollat runt men hittar inget.Finns det doserpump med tillbyggnadsatserSom klarar dosera små mängder som man kan ställa in att den ska dosera 1 droppe eller tex 10ml samt kunda dosera specifikt vissa dagar. Tex 10dr ons/fre Citera
_Manne_ Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Jag kör med en ghl dator o doserpump till den.. Minsta mängd kan jag inte svara på men gissar 1ml , sen kan man ställa vilken/vilka dagar pumpen ska snurra inkl klockslag.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 2 februari 2014 Författare Postat 2 februari 2014 Tror grotechs nya 3ng har den funktionen med.Minsta mängd på ghl o grotech är 1ml.Lite ot hur många dr är 1ml? Citera
addo Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 http://medicinskordbok.se/lakemedelsberakning Cirka 20 men det beror nog mycket på vad man droppar ur. Citera
Guest Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 jag har aldrig förstått detta med droppar hur stor är en droppe? Bästa är nog att droppa antaler droppar i en spruta till något vattentest så får du ett hum om hur mycke det är Citera
Blåbert Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 För zeovit räknar man väl almänt 20 droppar per ml? Citera
akutmottagning Postat 2 februari 2014 Författare Postat 2 februari 2014 Tror det med 20dr 1mlDå pipeterna är olika tjocka Citera
Henric Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Ett alternativ är att blanda blanda med sterilt vatten och sedan dosera en större mängd. Är lite säkrare så. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.