JesperL Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Tänkte beställa retrofit led kit till mitt rsm, någon som kör med det och är nöjd? http://www.rapidled.com/red-sea-max-130d-retrofit-kit/ Citera
StefanL Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Jag kör steves till mitt 250 samma leds är nöjd, rekommendera controller typhon, obs din länk ovan är inte till steveshttp://shop.stevesleds.com/Red-Sea-Max-130-and-130D-LED-retrofit-kit-RSM130.htm Citera
Orchide Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Håller precis på att sätta igång med ett eget led bygge till mitt RSM 130, tänkte börja löda senare ikväll. Kostnaden blir 1/3 kontra ett färdigt kit. Om du kan tänka dig en annan led lösning.Sent from my Windows Phone Citera
JesperL Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Vet länken blev fel, om man beställer det kittet och den kontrollern är det något man behöver komplettera eller kommer allt med då? Orchide: du får gärna visa hur du gjort/gör och en shoppinglista så ska jag nog reda ut att ladda ihop de själv, nått måste jag lärt mig på min elutbildning ) Citera
StefanL Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Kabelen mellan leden och kontrollern kommer inte med , vanlig 4 tråds dock Citera
Orchide Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Precis gjort klart mitt led bygge. Kör på 13 vita samt 13 Royal Blue, 2 drivare samt plåt som jag limmade fast ledsen på. Beställde allt på Oceanakvarium. Gick loss på 800:- tror jag. Sedan var det bara att löda ihop dem i slinga och koppla in. Kolla på rapidleds bruksanvisning så ser du att det är ganska lätt. Tog mig 5h allt som allt. Då har jag ändå inte hållt i en lödpenna på 25 år.Grymt nöjd med resultatet.Sent from my Windows Phone Citera
JesperL Postat 5 februari 2014 Författare Postat 5 februari 2014 Tackar för tipsen! Hade ju varit kul med en kontroller, går de att programmera faader så den dimmar ner de själv efter hand ? Citera
StefanL Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 man ställer slut % och hur lång tid det skall ta att rampa up från noll, samma, jag tid för sol uppgång som nergångTyphon_LED_Controller_6-1-13(2).pdf Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.