bliper Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Tjenare. Ska snart starta upp mitt första kar och undrar hur ni brukar göra med död levande sten?Jag har beställt lite "död" levande sten, som jag ska köra in med massa vanlig LS. Den döda kanske utgör 30% utav total mängd.Hur brukar ni göra innan ni lägger ner den döda stenen? Brukar ni koka/tvätta? Lägga i blöt nån vecka först?/Per Citera
Maglofster Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Lägger i blöt i några dagar, byter vatten varje dag. Sköljer ordentligt och se till att allt skräp kommer ur stenen. Sen finns det folk som lägger mer tid på att laka ur stenen. Citera
slarvid Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Vart köperr man död ls? Och vad brukar den ligga på i pris? Citera
Maglofster Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Brukar finns på de flesta saltaffärer. Priset beror lite på vad det är för typ av sten. Jag har nog gett allt mellan 10-60 kr kilot. Citera
bliper Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Okej, ja de låter väl rätt bra.hag köpte från aquatistic.net. Låg på 4,68 euro/kg. Dvs ca 42 kr/kg Citera
Ulf Sandberg Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Jag lägger min på ett skuggigt läge i trädgårdsdammens bäck i några veckor, sedan låter jag den torka och sedan sköljer jag den noga först i sötvatten och till sist i saltvattnet som blir över vid vattenbyte. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.