Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har alltid haft ett antal ca 10 cm långa borstmaskar i mitt kar. Man brukar se dom när man lyser in i karet på nätterna. Sen ett par månader tillbaka så är dom försvunna. finns inte en enda kvar. Vad har hänt? Det som tillkommit i karet är en gylta post-6211-14468932530056_thumb.jpg macroparyngodon negrosensis och en pistolräka. Kan nån av dom ta maskarna eller vad har hänt

Postat

samma här krille ,, lite trist när alldrig ser dom..

Har en putsarräka klo modellen undrar fall det e han som knippsat dom ?

Postat

Jag skulle gissa på räkorna... jag har olika macroparyngodon men alltid haft borstmaskar så det räcker och blir över...

Postat

Den räka som förr kallades boxarräka har effektivt hållit undan mina bristleworms

MVH Lasse

Postat

Har samma "problem"..hur är det med föröknings graden på vissa arter i akvarium?När de dör av ålder så är det kört? Var så häftiga mina 2 stora som helt appropå försvann...

Postat

Sen så har jag haft tanken som du också kanske haft krille 55..är det nått fel med karet? Hur stor är kunskapen om arternas fortplantning i kar samt livslängd?

Postat
Har samma "problem"..hur är det med föröknings graden på vissa arter i akvarium?När de dör av ålder så är det kört? Var så häftiga mina 2 stora som helt appropå försvann...

Mina borstmaskar förökar sig rikligt. Min boxarräka (Stenopus hispidus) verkar inte alls äta dessa i någon större mängd. Dock sett en av mina putsarräkor äta de riktigt små maskarna. Antalet mask ökade mycket nu när akvariet varit fisktomt, så jag antar att jag hade någon fisk som åt dessa.

Postat
  • Författare

Jag har en stenophus räka men den har jag haft hela tiden. Ska va om den ändrat matvanor

Postat

Ridå! tittade in i karet i natt med en svag lampa...hmmm..drog förhastade slutsatser! Monstren i lagunen är kvar!märkligt att de inte visat sig på dagtid på 3 månader

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.