Gå till innehåll

Gymnothorax tile


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Sådär kan man bara inte skriva!

Inte utan bilder/länkar iaf!

Hehe, ok, ska se vad jag kan göra. Så länge får du tillgodose dig med följande bild:

http://laggeman.no-ip.com/akvarium/720/0049.jpg

Denna bilden är lite gammal nu, då jag bara har den mörka kvar, den andra hoppade ut en dag, stackarn...

Ska se om jag kan få till en ny, lite bättre bild under kvällen.

*Edit: Den är lite svårflörtad, muränan. Dessutom känner jag mig inte riktigt bra idag, så jag ger upp hoppet om nya bilder på den. Får bli en annan dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fram till imorrn så är den i ett bräckvattenskar med väldigt låg salthalt, men ska snart börja vänja sig vid lie saltare omgivningar. Så småningom ifall den klarar sig i ett mindre kar, så ska den döpas in i mitt nya saltkar, annars får den gå i ett lite mindre kar tillsammans med flickvännens sötvattensfiskar.. Fick förresten hem det idag, kan numera kalla mig saltis jag med. :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har arbetet med saltvattens-invänjning börjat.

Lite saltvatten in och samtidigt ut med lite bräckvatten. En ny dos en gång i timmen tar sin tid. Men bättre att skynda långsamt. Bara att ta ut honom ur sitt ordinarie kar var säkert en liten chock bara det.

Så nu får vi se hur det hela går. Bara att hoppas på det bästa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll satte jag ned honom i saltkaret tillsammans med resten av fiskarna. Än så länge verkar det som att det går bra, men jag vet att jag kommer gå in och kolla det första jag gör i morgon bitti för att se hur han mår. Man vill ju inte att han ska dö liksom...

Har tagit lite bilder, ska lägga upp dem för beskådning imorrn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:ledsen: Idag när jag kom hem så låg han klämd mellan några LS och var således :död:

Antagligen så har en av mina andra fiskar kommit till en sten som orsakat ett mindre ras och klämt ihjäl honom. Enda jag kan komma på.

Jaja, så mycket för den saken. Nästan 2 dygn var han ett med "familjen". Mätte honom nu också, 65cm! En riktig liten baddare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...