Wigge Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Som rubriken lyder. jag matar med cyclop eeze då jag har små fiskar som har problem att få i sig pellets och fryst. kan det ha med att jag matar med cyclop eeze som fosfaten inte vill sjunka? Citera
Wigge Postat 9 mars 2014 Författare Postat 9 mars 2014 för jag antar att det antingen är hur jag matar, eller så är det att jag har korallkross på bottnen? ska man rengöra korallkrossen och i så fall hur? Citera
DaTrucka Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Använder fosfat remover i kombination med mindre matning.Dock är det inte säkert att det är fodret eller korallkrossen som är orsaken, kan lika gärna vara stenen.Så någon sorts remover är nästan ett måste om man har höga värden, om det är så mycket så det stör.Vad har du i fosfat och vad mäter du med?//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
saltatrox Postat 9 mars 2014 Postat 9 mars 2014 Som tidigare skrev.Kör med fosfat remover.Du kan köra en reaktor som är bäst.Sen kan du komplettera med Ulta Life som du doserar i skummaren.mvh Thomas Citera
Wigge Postat 9 mars 2014 Författare Postat 9 mars 2014 jag kör med fms fosfat remover som ska stanna vid 0.04. byter 10L vatten/vecka och har slutat dosera all korallmat och kör endast med balling för kh och ca.så får se om någon vecka hur fosfaten utveckals! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.