Gå till innehåll

rost från gänga (pvc)


dragonzlayer

Rekommenderade inlägg

Hejsan, på pvc genomföringen sitter det en metallgänga i rostfritt stål som det sipprat ut lite rost från. Det verkar som att det inte kommer mer i nuläget. Ska jag byta ut drn så fort som möjligt eller? Jag fixade delen genom en jag känner och det var tydligen dom bästa delarna dom hade, kanske inte i mitt fall. Pvcn ska vara godkänd för kemikaliskbruk. Jag kan tyvärr inte ta en bild då jag är på jobbet. Efter lite läsande så tror jag ingen skada är skedd, så vad tror ni var det något tillfälligt eller kommer det hända igen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope den ligger inte i vatten men jag har lite läckage för att jag inte tätat den, läcker ändå dit vattnet ska. Kan det vara det som ställer till det?

post-8084-14468932883586_thumb.jpg

Limdelar är inget jag vill ha då jag vill ha det så modulärt som möjligt. Hade jag haft en limdel nu och det blivit fel så hade jag fått byta allt, visserligen hade jag inte haft det problemet då men du ser poängen.

Jag ska byta den delen asap men undrar fortfarande vart det blev fel? Eller det kanske inte var något fel bara fel sak till fel funktion?

Ändrat av dragonzlayer
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har gängångar så skall du täta dem med Lin - de är för grova för plast (nu får jag ett helt gäng unga rörisar på mig men lin - det är grejer det :)). Får du gängången tät så är det ingen fara - allt är i plast under - ringen är bara till för det som röris säger.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...