Gå till innehåll

Hjälp med retur kopplingar .


Majki01

Rekommenderade inlägg

Kommer köra en dc 3000 och avsluta returen med en "se bild"

petamada.jpg den är enligt hemsidan 25mm innlet.

Vad är bäst att köra ? Lite silikon slang från pumpen som jag Sätter på 25mm pvc rör och sedan rör hela vägen upp ??

Finns det någon pvc del med gänger som kan passa gängerna på den på bild? Eller det är bara att trä över vanlig pvc o köra massor med tangit?

Den som läser får gärna länka till delarna som behövs !

Helt noob på detta med sump därför frågorna .

Tanken e silikon rör till 25 mm pvc. Högst upp på röret en böj 90grader? Sen något med gänger som passar på "se bild" ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får vänta med gäng detaljen tills jag kan mäta gängorna på retur biten då. Borde gå att hitta på bioted då! Jag har ju limmat pvc innan och skullat köra sump men aldrig blivit av . Men nu ska jag hämta ett kar imorgon som e borrat till sump :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en likadan. Tror det är amerikanska gängor på den enligt fishstreet. Jag har skickat efter en gängad muff som jag ska typ fulskruva på. Ev med gängtejp tänkte jag. Det är ju plast och borde gå skuva ihop om man inte tänkt skruva isär den igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt noll på detta asså... satt o skulle beställa pvc osv.. men fattar nada.

Som skrivet kommer jag köra dc3000 pumpen där följer med 3 olika storlekar till slang 8 12 och 16 mm,,

Vad behöver jag köpa? silikon slang? vilken storlek? från pumpen till pvc rör.. någon slang koppling som sedan sitter på pvc röret.. så att man kan trä slangen på där?

jag vill ju kunna avsluta allt uppe i karet med en 90 graders vinkel i 25 mm för att lätt få i den jag ska ha uppe i karet.

Mitt dillemma är ju att pumpen har som högst 16mm ut till slang. men på något sätt vill jag kunna förstora detta så att jag kan köra med 25 mm pvc rör för att avsluta med 25 mm vinkeln

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På min DC3000 kunde jag bara kränga på min silicon slang o spänna runt med två buntband.. Siliconslangen är sen påkrängd på 25mm pvc i andra ändan med buntis även där..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju även dc6000 o den har dom "tre" lösa anslutningarna så där får man välja en..

Vill man ha ut Max flöde av sin dc3000 så ska man nog såga av slangadaptern så den "bara" passar den dim du har på slangen.. Dock inget som behövdes för min del.. Kör den med hela adaptern o på steg 4..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju även dc6000 o den har dom "tre" lösa anslutningarna så där får man välja en..

Vill man ha ut Max flöde av sin dc3000 så ska man nog såga av slangadaptern så den "bara" passar den dim du har på slangen.. Dock inget som behövdes för min del.. Kör den med hela adaptern o på steg 4..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag kommer köra den på lägsta vill säga 900 l/h. Ah då har fish nog fel info som jag tolka där så fick man med 3 lösa 8 12 16 till dc 3000 :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du nöjd med pumpen annars Manne tyst är den vet jag ,läste ngs att man skulle lägga filtermatta under pumpen har du det?mvh Ola.

Jag är nöjd med pumpen.. Jag är osäker om min pump står på botten dock.. Kan vara att den hänger i pvc röret istället.. Pumpen som sådan känns helt ok.. Plastig kontroller men inget oväntat o så länge kontrollern funkar som den ska så klagar jag absolut inte..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...