lexwin Postat 10 mars 2014 Postat 10 mars 2014 När jag lyser in i akvariet på natten och denna korall öppnar upp sig så ser jag detta vita, i brist på bättre ord krås, sticka ut ur den och fladdra. Vart där flera dagar i sträck. Är det någon form av parasit? Citera
Saltabiten Postat 10 mars 2014 Postat 10 mars 2014 Tycker det ser ut att vara korallens "tentakler" som den äter med./// Viktor Citera
lexwin Postat 10 mars 2014 Författare Postat 10 mars 2014 Tycker det ser ut att vara korallens "tentakler" som den äter med.Det tror jag inte, de är genomskinliga med vita toppar och syns som små prickar runt alla fem huvuden. Det här vita syns bara på ett ställe och ser ut som nån fyllning som läcker ur eller nått. Citera
Matthias_H Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Ser ut som inälvor har sätt det på endel lobophyllia koraller och discosoma osv tror det är för att skydda sig för blir så om en annan korall kan ta i dom eller man råkat peta på dom. Ingen fara :-) Citera
Manks Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 ser ut som magen på en discosoma, så säkert bara tarmarna som tar sig en liten promenad... Citera
lexwin Postat 11 mars 2014 Författare Postat 11 mars 2014 Coolt, visste inte att koraller hade inälvor. När jag tittade noga inatt så såg jag att det är ett litet strå som sitter i korallen precis där. Man kan se det på bilden också. Funderar på om jag skall försöka dra ut det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.