Gå till innehåll

brunt på sanden


Felix.W

Rekommenderade inlägg

Har både kiselalger och slam på sanden. Vad är bästa sättet av bli av med det? Jag har god cirkulation i akvariet.

Har koraller på sanden och vill inte ha dom täckta i sand eller nervälta. Dom flesta Sandgoby funkar förstås inte.

Tänkte prova en Amblygobius rainfordi för att dom inte är så stora. Erfarenhet av den arten?

Strombus sniglar och sjögurka funderar jag också på att skaffa men vet inte om dom välter omkull korallerna.

Har nån fler förslag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har både kiselalger och slam på sanden. Vad är bästa sättet av bli av med det? Jag har god cirkulation i akvariet.

Har koraller på sanden och vill inte ha dom täckta i sand eller nervälta. Dom flesta Sandgoby funkar förstås inte.

Tänkte prova en Amblygobius rainfordi för att dom inte är så stora. Erfarenhet av den arten?

Strombus sniglar och sjögurka funderar jag också på att skaffa men vet inte om dom välter omkull korallerna.

Har nån fler förslag?

Jag kör med sandvändande sjöstjärnor och de gör sitt jobb utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sandvändande sjöstjärna. Han vänder lite men förflyttar sig inte speciellt mycket. Vill inte ha fler eftersom dom äter nyttodjur i sanden.

3 Dagar mörkt? tror inte det hjälper. Algerna försvinner nog tillfälligt och slammet ligger nog kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...