Guest NoName Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Är det någon som har flera (typ 4+4) putsar räkor och eldräkor i samma kar, går det? Citera
greger Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 inga som helst problem!Fast S hispidus, kan väl ibland börja plocka isär varann Citera
vahagn Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Har två av varje i karet och har haft de utan problem i en längre tid. Citera
Guest NoName Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Okej det låter ju toppen. Då ska jag köpa mig ett gäng eldisar Citera
Lejonkungen Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Har 3 putsarräkor, 3 pepparminträkor, 2 eldräkor och en korallbandsräka. Korallbandsräkan verkar vara kung men har aldrig sett något bråk. Citera
Jemo Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Matar ni räkorna särskilt eller klarar de sig på det som faller ner när ni matar fiskarna? Citera
vahagn Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Matar ni räkorna särskilt eller klarar de sig på det som faller ner när ni matar fiskarna?Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n. Citera
Guest NoName Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Har 3 putsarräkor, 3 pepparminträkor, 2 eldräkor och en korallbandsräka. Korallbandsräkan verkar vara kung men har aldrig sett något bråk.häftigt! Jag gillar räkor Citera
Guest NoName Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n.hehe jepp, en av mina "simmar" uppåned under vattenytan och fångar käk ibland... rätt flummig..fina är dom! Citera
xxxperxxx Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Lysmata Wurdemanni, Lysmata debelius, Lysmata amboinensis och Rynchocinetes durbanensis kan man väl ha hur många som helst nästan tillsammans, men Stenopus hispidus ska man inte ha fler än 1 per burk om man inte har hona + hane (såvida du inte har över 1000L). Den sistnämnda funkar inte helt problemfritt när den kommer upp i vuxen storlek med övriga räkor. Är ganska långsam, men kan göra snabba utfall (likt krokodiler), mot både räkor och småfisk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.