Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Är det någon som har flera (typ 4+4) putsar räkor och eldräkor i samma kar, går det?

Postat

Okej det låter ju toppen. Då ska jag köpa mig ett gäng eldisar :D

Postat

Har 3 putsarräkor, 3 pepparminträkor, 2 eldräkor och en korallbandsräka. Korallbandsräkan verkar vara kung men har aldrig sett något bråk.

Postat

Matar ni räkorna särskilt eller klarar de sig på det som faller ner när ni matar fiskarna?

Postat
Matar ni räkorna särskilt eller klarar de sig på det som faller ner när ni matar fiskarna?

Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n.

Postat
Har 3 putsarräkor, 3 pepparminträkor, 2 eldräkor och en korallbandsräka. Korallbandsräkan verkar vara kung men har aldrig sett något bråk.

häftigt! Jag gillar räkor :D

Postat
Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n.

hehe jepp, en av mina "simmar" uppåned under vattenytan och fångar käk ibland... rätt flummig..fina är dom!

Postat

Lysmata Wurdemanni, Lysmata debelius, Lysmata amboinensis och Rynchocinetes durbanensis kan man väl ha hur många som helst nästan tillsammans, men Stenopus hispidus ska man inte ha fler än 1 per burk om man inte har hona + hane (såvida du inte har över 1000L). Den sistnämnda funkar inte helt problemfritt när den kommer upp i vuxen storlek med övriga räkor. Är ganska långsam, men kan göra snabba utfall (likt krokodiler), mot både räkor och småfisk.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.