Raymond Postat 17 mars 2014 Dela Postat 17 mars 2014 Såg nu att korallen börjar ändra färg/ eller? angripen av nått! Kolla bilden. Nån som vet? den är placerad ganska högt upp i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MartinForsström Postat 17 mars 2014 Dela Postat 17 mars 2014 Det ser ut som att korallen börjat dö och det växer alger på skelettet. Har du extremt låga näringsvärden? Eller kanske onödigt höga?Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
röris Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 En korkad frågakan man ha för låga näringsvärden ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 kort svar: JaMen korallen på bilden ovan lider knappast av det problemet, med tanke på Raymonds fisklista i en tidigare tråd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 Kan vara taskig cirkulation i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MartinForsström Postat 18 mars 2014 Dela Postat 18 mars 2014 Har du hög belastning är knappast låga närinsvärden problemet. Hur står det till med andra värden i karet? Om den står väldigt ljus kan det vara en idé att flytta ner den. Jag har en montipora digitata som totalbleknade och började dö men sen jag ökat vattenbytesfrekvensen och flyttat ner den till botten så har den börjat återhämta sig. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raymond Postat 20 mars 2014 Författare Dela Postat 20 mars 2014 cirkulation är bra, värden bra, eller snarare lite höga. Dvs magnesium! Jag ska prova att flytta ner den Martin, så får vi se, Tack för tipset :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 20 mars 2014 Dela Postat 20 mars 2014 Bryt av dom levande bitarna medans du kan rädda nått annars så fortsätter den säkert att dö, jag har haft detta problem trots alla värden var kanon så fortsätter den bara att dö av nån konstig anledning , men när jag fraggat av bitar har jag lyckats få dom att ta sig igen, Med vänlig hälsning, Jerry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raymond Postat 20 mars 2014 Författare Dela Postat 20 mars 2014 Bryt av dom levande bitarna medans du kan rädda nått annars så fortsätter den säkert att dö, jag har haft detta problem trots alla värden var kanon så fortsätter den bara att dö av nån konstig anledning , men när jag fraggat av bitar har jag lyckats få dom att ta sig igen, Med vänlig hälsning, JerryOkey.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 21 mars 2014 Dela Postat 21 mars 2014 Lågt kalium så gjorde mina pocciloporor så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raymond Postat 24 mars 2014 Författare Dela Postat 24 mars 2014 Lågt kalium så gjorde mina pocciloporor såMätte kalium, det var lågt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.