Gå till innehåll

Standalone Stand Pipe


perma

Rekommenderade inlägg

Tack även till PeterG. Otroligt forum det här. Svar på alla frågor inom en halv dag! Har själv gått och grubblat varför man inte kör med denna produkt stand-alone i säkert två veckor, men inte hittat något skäl. Tänkte ändå fråga här så jag kunde ångra mig innan jag fyllde akvariet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har bara ett rör i bak-kant av burken utan kammare, och har gjort en liten spiral som sticker upp lite ovanför vattenytan och sen "skruvar" ner vattnet i röret dom första centimetrarna-hos mej blev det tyst.

sätter du en durso på utan kammare så funkar det inte som ytavrinning längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag dividerade detta med johnny noname, jag vet inte hur det....Johnny hur gick det???

jag sågade ut min spiral ur ett pvc rör som passade precis invändigt i mitt avrinningsrör.

den är bara nån cm lång, så den bryter vattenytan med nån mm och sen sticker den 15-20 mm ner i avrinningsröret, medurs

jag tror att ett enklare sätt är att ta en strip av pvc och värma till en spiral med värmepistol.

Men arrangemanget ser uppifrån ungefär som att titta i hålet på en väldigt grovt gängad mutter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...