Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Sitter och funderar över returen på nya karet och har kollat lite på loc-line.

Returen blir i 25mm PVC och det hade varit sjyst med en böjbar lösning för att kunna rikta flödet.

Vilken storlek på loc-line ska man köpa för att den ska passa i 25mm röret, och limmar man bara den gängade delen i änden utan något mer?

Postat

Korallplaneten hade iaf förut ett locline-kit anpassat för 25mm PVC. Såg att hemsidan är nere nu för underhåll, men slå en pling till dem och hör vad som finns.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Postat

Nej, men tanken var det innan jag limmade all PVC. Då jag har 4 st 6095:or som sköter cirkulationen i karet så såg jag inget behov av att rikta returen. Dessutom blev det snyggare utan, returröret syns knappt.

Tyvärr så sålde jag den jag hade..

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Postat

Jag är inte orolig över flödet i karet, tänkte mer att det kunde vara praktiskt att rikta flödet bara.

Har du någon bild på ditt utlopp på returen?

Postat

Ja det där var ju iof jäkligt smidigt det med!

Kanske ska köra på något liknande istället.

Snyggt karet har blivit, måste komma på besök framöver :)

Postat

Jag köpte locline på fish street. Den passar i 25mm pvc prylar. Köpte en invändigt gängad muff i sverige, funkar att skruva i den, men sitter inte kanon så lite gängtejp eller tangit skulle göra susen

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...