hagbard Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Upptäckte att ett tentakel huvud/topp är väldigt mycket större en de andra i klungan..uppskattningsvis 4-5 ggr större än de andra..coolt! antar att det är chefen! hehe... bifogar dålig bild Citera
hagbard Postat 21 mars 2014 Författare Postat 21 mars 2014 Tror inte det är en sweeper..själva knoppen är väldigt svullen mot de andra..men men jag kan ha fel..bara en observation för övrigt hoppas det inte är nått fel utan bara the king typ Citera
hagbard Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Från samma korall ..som går o se nu när den drog ihop sig lte när jag rotade i akvariet..från ena huvudroten av 7 växer det en kalkstjälk rakt ner mot sanden..ser skumt ut...varför denna skiljer ut sig så från de övriga är lite konstigt..dålig bild as usual Citera
Mats_öland Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 tveklöst ett bmi problem du får mata mindre och undvika snabbmat ! Citera
hagbard Postat 27 juni 2014 Författare Postat 27 juni 2014 "kalkstjälken" har nu släppt från "modern" och är nu egen liten euphyllia,antar att det var någon självfraggning(?)..såg lustigt ut..har hänt bara denna gång på 2 år Citera
alexochingencarina Postat 27 juni 2014 Postat 27 juni 2014 Tror inte att det är ett gott tecken tyvärr. Har du svängigt kh? Citera
hagbard Postat 29 juni 2014 Författare Postat 29 juni 2014 Tror inte att det är ett gott tecken tyvärr. Har du svängigt kh?(alexcarina)Rätt coolt när de släpper baby's sådär(ormet)Intressant! 2 av guidens mesta skribenter,,till alex har haft denna sort i 2 år..växer så det knakar..delade på en häromdagen 15 huvuden stor..inte första gången typ..delade på en idag också 14 huvuden stor..har märkt att det måste göras för annars dör huvuden av ljusbrist..kan inte tänka mig det beror på nått kh som hände..det som skedde denna enda gång var något speciellt..såg konstigt ut..den sköt ut kalkskellet från mjudelarna..sen släppte den...det tog lång tid...väldigt lång tid..kh föressten? tja nån multimätsticka ibland annars har jag ingen aning Citera
alexochingencarina Postat 30 juni 2014 Postat 30 juni 2014 Jag missförstog dej nog där. Jag trode att dom nya släppte från moderkolonin. Det du pratar om är ju bara trevlig tillväxt=)Så glöm det jag skrev om kh! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.