nelson Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Tjena!Jag fick hem den här mojängen som jag beställt av ett företag. Kan ni gissa vad syftet med borret och den andra saken är?MVH Nelson Citera
wrang Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Borra en massa LS å trä på röret så det blir ett pärl halsband?! Citera
Bjerlk_Ferlock Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Det blir ju en vevpump... Du kan ju pumpa upp vatten med hjälp av borren i röret Ojoj, vi snackar flera liter i timmen... Citera
nelson Postat 21 september 2005 Författare Postat 21 september 2005 Hejsan!Visst ska det bli en revatoll!Tänkte ha ett några stycken. Kanske bygga en hylla genom att lägga en av mina stora LS mellan två revpelare så att de bildar ett H eller något liknande. En hylla för koraller tänkte jag.Nelson Citera
xxxperxxx Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Tänker du använda den borren på bilden till stenen? Mitt tips är att inte göra det. Använd istället en vass borr avsedd för t. ex trä som du inte är rädd om. LS är porös som attan och jag tror den där betong-/stenborren kommer slå sönder den och skapa sprickor från borrhålet... Citera
DSB Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Den är till för att bygga revpelare med, borren är tänkta att borra hål i stenarna med. I hålen trär du buntband som du drar åt runt röret.Tänk på att ta stora stenar stenarna längst ner. Citera
nelson Postat 22 september 2005 Författare Postat 22 september 2005 Hejsan!Jag kör självklart utan slag på maskinen.Tänkte facktiskt inte sätta buntband utan enbart trä dem på röret. Nelson Citera
DSB Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Fördelen med buntband är att du kan justera dom i avstånd från centrum, om du trär på dem på röret blir du låst i justeringsmöjligheten.Jag tror att du kan forma en snyggare revpelare med om du använder buntband, du kan även lätt ta bort en sten om du använder banden och slipper trä av alla stenarna.Jag har själv skapat revpelare genom samma metod. För att få det riktigt snyggt med överhäng och så vidare tyckte jag det var bra att kunna justera stenarna mot varandra genom att använda olika längd på buntbanden, det gav större passning mån.Annars har du natrurligtvis rätt i att tanken är att trä på stenarna på röret. Citera
DSB Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Det finns en risk med min metod och det är att bandet går av och en sten drasar ner, inte bra för akvarie botten Citera
nelson Postat 22 september 2005 Författare Postat 22 september 2005 Hejsan!Om jag förstått rätt så menar du att man sätter ihop dem som ett halsband.Nelson Citera
nelson Postat 22 september 2005 Författare Postat 22 september 2005 Hejsan!Tänkte lägga plexi över hela botten, appropå nedfallande stenar. Citera
DSB Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Ja du använder buntbanden som ett halsband runt röret. En plexiglasskiva skyddar botten utmärkt. Citera
wrang Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Hoppas att du får till detta. Tyckte själv att det var svårt att få till en snygg pelare/atoll med metoden att borra och använda buntband och sedan trä eller snöra runt dessa runt PVC röret Citera
crille Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 funkade dessa nelson,funderar på att göra något liknande..... Citera
nelson Postat 1 januari 2006 Författare Postat 1 januari 2006 Hejsan!Jag har inte andvänt denna sak, staplade istället. Kommer kanske ha den senare.Nelson Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.