_Manne_ Postat 24 maj 2014 Postat 24 maj 2014 Testa... Bara att sätta en klick tangit om det inte funkade som du tänkt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 26 maj 2014 Författare Postat 26 maj 2014 Provade ditt tips nu Manne, det fungerar så långt att den startar upp automatiskt och det är tyst. Men tyvärr så blir nu båda rören en öppen avrinning så det går 50/50 i dem, det blir aldrig någon riktig hävert i röret som är avsett för detta. Det är egentligen okej för min del att köra så men jag får dra ner ganska mycket på returen för att det inte ska gurgla.Ska försöka få tag på en backventil och se om det blir ännu bättre. Sätter jag den istället för hålet så BORDE den kunna släppa ut all luft utan att suga in ny när häverten kommer igång. Citera
_Manne_ Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Menar du en liten backventil för luftslang ??Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Börja du med det , ska bli intressant o se ev förbättring av häverten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 26 maj 2014 Författare Postat 26 maj 2014 Ja vi får la se.Dumpat i 40kg salt nu och ligger på 1.020 i salthalt, tycker det borde vara högre även om sumparna blir ett par hundra liter också. Får mäta igen imorgon. Skönt att allt är tätt och snurrar iaf. Ska lägga över lite LS från gamla karet imorgon och se om jag kan få över lite liv. Citera
mamadubba Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 Ja backventil blev inte så bra, för hårt motstånd i den för att den ska släppa ut luften så det blir ingen autostart. Däremot bra hävert. De var ju lite invecklat det här. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Inte invecklat.. Tänk lite nu Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 Hehe, nä jag ger upp, får bli manuell start på hävertröret sålänge. Har ju två rör extra ändå om det skulle bli en ofrivillig omstart. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 En sådan här lösning garanterar ett sug i slangen...Gissa var du kopplar luftslangen.. Använd så kort slang som möjligt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 Fattar inte riktigt, menar du den där ventilen i slutet på luftslangen? Sån där med en kula i? Citera
mamadubba Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 Sjuk grej, flyttade över en sten från det gamla karet. Höll den framför streamern och blåste av den, tog upp den i luften och bröt av två fraggstenar som satt kvar, la den i en spann med vatten och skakade av den, bar den till nya karet och satte den på plats. Kollar i karet fem minuter senare så är min pseudochromis fridmani i det nya karet?!?! Hur den lyckades hålla sig kvar på stenen under den behandlingen fattar jag inte. Får väl fram med fiskfällan imorgon och se om den vill åka tillbaka. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Hmmm...Du skippar ventilen o sättet pumphuvudet med slangen kopplad mot din backventil.. Pumpen kommer då o suga lite luft alt vatten hela tiden..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 27 maj 2014 Författare Postat 27 maj 2014 Aaaaah, ja det borde ju funka! Ska se om jag hittar nån vettig pump. Citera
_Manne_ Postat 27 maj 2014 Postat 27 maj 2014 Borde är inte rätt ord , det du får tänka på är att byta/städa slangstumpen då o då över tiden..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 30 maj 2014 Författare Postat 30 maj 2014 Belysning levererad, då har man något att mecka med i helgen också. Mollyplugg i takskivorna lär väl klara 5kg per skruv? Citera
odel68 Postat 30 maj 2014 Postat 30 maj 2014 Grattis då har en av oss ngt att mecka med i helgen mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 30 maj 2014 Postat 30 maj 2014 Skruva skruva skruva.. Trevligt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
impajimpa Postat 30 maj 2014 Postat 30 maj 2014 Trevligt att belysningen kommit Har förresten en sån pump(powerhead) du kan få som Manne visar Citera
mamadubba Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Lyset på plats, måste bättra färgen på baksidan innan jag drar kablarna bakom karet. Citera
impajimpa Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Ser ut att vara gott om ljus i karet Sent from my Windows Mobile using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 900w led, borde räcka tycker jag... Citera
_Manne_ Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Ser bra ut.. Är det LEDen som är så pass stark att den lyser genom tidigare lager ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Nä det är mitt klyddande med att fylla upp med iskallt sötvatten ett dygn efter jag målat. Blev bubblor i färgen av kondensen som jag har skrapat bort så nu måste jag fylla igen dem.. Citera
_Manne_ Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Låter som dubbelarbete .. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.