PatrikD Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Dvs är magneten som normalt är på utsidan akvariet lika vattentät som magneten som är på insidan? Citera
PatrikD Postat 3 april 2014 Författare Postat 3 april 2014 Bra! Har en knasig ide att sätta en liten glasplatta vinkelrätt rakt ut från kortsidan och fästa streamern i. Tanken kommer kanske att stå så nära väggen att magnet inte får plats. Den kommer pss inte att sticka ut mer än de 7 cm som radien på pumpen är.Förresten hur tjock är magneten? Jag har max 2 cm mellan tank och vägg. Citera
PatrikD Postat 3 april 2014 Författare Postat 3 april 2014 Nja, de nya verkar inte vara det...Verkar? Vad är skillnaden? Citera
odel68 Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 15 mm tjock är min magnet på utsidan till min Tunze 6055 mvh Ola. Citera
PatrikD Postat 3 april 2014 Författare Postat 3 april 2014 15 mm tjock är min magnet på utsidan till min Tunze 6055 mvh Ola.Bra! Citera
adddo Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Jo, de nya är också ok att ha i vattnet. jag misstänker att Petnym tänker på att de senaste modellerna inte är inkapslade som de varit förr?Det beror på att de blivit tvungna att använda annat material till sina magneter då det "vanliga/bästa" materialet blivit hutlöst dyrt, vilket lett till att de måste använda en större massa då detta "nya" material inte har lika bra egenskaper. Detta har gjort att de inte längre kan kapsla in den.Detta material är dock säkert att ha under vatten då det i princip innehåller samma ämnen som de keramiska impellers som är så vanliga idag.Se Rvitko's svar på frågan:http://s.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2291857 Citera
petnym Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Jo, de nya är också ok att ha i vattnet. jag misstänker att Petnym tänker på att de senaste modellerna inte är inkapslade som de varit förr?Ja, det var det jag menade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.