Gå till innehåll

Kan eremitkräftor ta fisk?


johnsson_82

Rekommenderade inlägg

Jag köpte en Stonogobiops yasha till mitt nanokar för några veckor sedan. Allt började bra, fisken skaffade sig en håla och kom fram och åt varje gång jag matade den med artemia. En dag var fisken borta från sin håla och jag har letat runt med ficklampa i i alla vrår (utan och lyfta några stenar) men kan inte hitta den. Tycker det är jättekonstigt att jag inte hittar fisken. Den såg väldigt pigg och kry ut sist jag såg den. Har inte hittat några rester från den. I karet finns ingen annan fisk, bara koraller och eremitkräftor. Nu faller mina misstankar på min största eremitkräfta. Egentligen är han inte så stor, skalet är ca 2 cm i diameter. Men är det möjligt för en eremitkräfta att fånga en mindre fisk?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja så kan det vara. Dog den en natt käkar nog eremiterna upp den på några timmar. Tycker dock jag borde hittar några fiskben men allt kanske blev kräftmiddag. Ska göra ett nytt försök sedan ger jag upp fisk. Värdena är bra och korallerna trivs så man får väl vara glad för det istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...