Gå till innehåll

lumini 120r1


Magnus85

Rekommenderade inlägg

jag har precis packat upp min nya belysning (lumini 120r1) med wifi controller men lyckas inte connecta den med datorn, jag hittar den inte alls med pc´n men söker jag efter trådlösa nätverk med iphonen så hittar jag den.

någon som har en likadan eller om det finns någon datanörd ;) som kan säga mig vad ja gör fel?

mvh magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ditt Operativsystem kompatibelt?

kör du genom en router/gateway med lösenord.

har lampan någon förprogramerad ipadress?

.............

shit det är svårt att hjälpa folk med datatrubbel på distans ;)

......

testa att stänga av brandväggen.

starta om datorn.

sök efter nätverksenheter i kontrollpanelen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det är en helt ny produkt och jag tror inte det är många som har provat den är det omöjligt att svara på vart felet ligger. Kom det inte med någon bruksanvisning där WiFi inställningarna finns? Finns det någon USB ingång i styrenheten? Om du har en bruksanvisning - gör en PDF på den och lägg upp den här så får vi se om du kan få hjälp.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag förstår det att det inte är lätt på distans, nä det följde med väldigt dåligt med info. jag kör genom telias router men har även försökt skapa en ny anslutning till enbart lampan men ingen av mina datorer hittar den. det finns ingen usb eller liknande. det finns en pdf fil på skivan men info men den infon är helt värdelös. men jag kan slänga upp den här ändå.

det finns inte nått att hitta på nätet om det, jag har letat som en tok!

Lumini Master Controller Manual.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte så svårt igentligen, man var bara tvungen att göra en ny anslutning. Men ja tyckte det var krångligt i windows 7. Man blir lite bortskämd nu förtiden när det mesta funkar automatiskt. Tacka vet ja coaxialnätverk med windows 95, på den tiden var man van vid att skiten krångla :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte så svårt igentligen, man var bara tvungen att göra en ny anslutning. Men ja tyckte det var krångligt i windows 7. Man blir lite bortskämd nu förtiden när det mesta funkar automatiskt. Tacka vet ja coaxialnätverk med windows 95, på den tiden var man van vid att skiten krångla :)

Och görglad de 5 minuterna det fungerade :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...