Fabhellmyrs Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Hej! Tänkte skaffa mig ett 30 liters akvarium! Men jag undrar vad kan man ha för fiskar i ett sånt?, jag vill gärna ha clowner men hur många kan man ha i ett sånt litet akvarium? Citera
_Manne_ Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Finns det någon speciell anledning till just 30l ? , om inte så titta på tex "aqua medic blenny" som ska vara 80 liter.. Visningsdelen är ca 40*40cmMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mikoto Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Clowner är för stora för ett 30 liters akvarium. Det är ingen lämplig fisk för ett så litet akvarium. De minsta arterna blir ändå åtminstone 8 cm och de flesta snarare 10-12 normalt. De kommer inte kunna leva ett vettigt liv när de växt till sig och de kommer behöva väldigt mycket mat i förhållande till karets vattenvolym. De enda fiskar som passar någorlunda i längden är små smörbultar som gobiodon, gobisoma och eviota smörbultar. 30 liter är inget vidare fiskakvarium, men det finns många koraller, små räkor och eremitkräftor som kan skapa ett kul rev. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.