Julgran Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Nu har jag äntligen fått igång min Aqua Medic osmos 90 för att rena vattnet. Ett problem jag märkte när jag blandade vatten och salt för ett vattenbyte är att jag har problem med att hålla koll på temperaturen med en sån där tempmätare i glas. Så nu tog jag min digitala ugnstermometer.Jag har läst att saltvatten och metall inte går så bra ihop men en ugnstermometer ska ju klara av köttsafter och rimmat kött så det borde väl inte vara någon fara, eller? Mätkroppen på ugnstermometern få ju inte fälla ut någon metall för då får ju maten man lagar till metallsmak.Så vad tror ni, kan jag fortsätta och använda min ugnstermometer när jag blandar till vatten eller måste jag köpa någon specialutvecklad saltvattensmätare? Citera
stigigemla Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Jag använder vanlig inne -utetermometer från ÖB. Lägger man lite silikongummi på känselkroppen är det lugnt. De brukar hålla mellan ett halvt och fem år. Citera
Julgran Postat 25 september 2005 Författare Postat 25 september 2005 Det låter som ett vettigt alternativ. Jag vill ju inte sabba julskinketermometern i onödan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.