Fildur Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Hej!Som rubriken säger, jag har märkt att vissa nätter bubblar koldioxiden trots att magnetventilen har slagit igen. Jag inser att mitt tryck är över det som skall gälla på 1 bar så jag undrar, hur gör jag för att få ner trycket till under 1 bar?bilder på det hela:Tack på förhand! Citera
Lasse Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Titta på "klock" armaturen - skall finnas en liten ratt du ställer sekundärtrycket med - men du måste ha gasen strömmande för att kunna ställa.MVH Lasse Citera
Fildur Postat 17 april 2014 Författare Postat 17 april 2014 Oj, nu skall det undersökas. Trodde var tvungen köpa någon ny pryl, tack!!! :-) Citera
Mr_Ewing Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Mina magnetventiler klarar ledigt 2 bar.Jag tror du behöver plocka isär din ventil och smörja upp den bara.Använd vanlig matolja.EDIT: såg på bilden att det stod 1 bar... Citera
Daniel N Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Kan även vara smuts i magnetventilen som gör att gummit ej sluter tätt.Har hänt mer en en gång för mig.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Fildur Postat 17 april 2014 Författare Postat 17 april 2014 Tack alla! , läskigt plocka sönder magnetventilen, men skall rengöra den också. Det gjorde underverk för skummaren... (måste ordna kalender för långtidsintervallrengöringen) Citera
Lasse Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Håll reda på fjädern bara - den studsar långt.....MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.