akutmottagning Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Köpte några polyper som hade tappat sin gröna kant (yttersta) den va brun istället.Nu efter några månader har kanten blivigt grönare men inte så grön den skall vara. Vad är det som gör att knappar inte färgar ut riktigt.Har provat olika placeringar Citera
_Manne_ Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Jag skulle faktiskt säga spårämnen.. Men har inget belägg för min åsikt utöver min egen erfarenhet i mitt kar.. Intensiteten verkar kunna styrkas för min del åtminstone..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 19 april 2014 Författare Postat 19 april 2014 Kan vara så tillför dock amino Zeofood iron jod kalium.sänkte mitt vita ljus på mina radion till 50% tror även mina sps mår bättre av detta Citera
_Manne_ Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Kan ärligt säga att mina knappar har aldrig växt så bra som dom gjorde innan man läste på allt om kol metod.. Så lite skit i vattnet skadar nog inte zoanthusen.. Men jag tror ändå att det finns en brist/överdos på något som gör att dom inte färgar ut helt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Har läst om folk som doserar jod till sina knappar med bra resultat. Men det gör du ju redan.. Vissa knappar kan ju morpha och får permanent annan färg Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Det är nog bara tiden som saknas. Det brukar ta några månader för en korall att få de färger som varar. Med mycket ljus behöver de starkare cirkulation. Citera
Manks Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Pröva att dra ner ljuset lite. Har några som verkar skyddat sig mot för mycket ljus genom att tappa färger... Annars skulle jag säga som övriga. Skitigt vatten är ett gott medel för välmående knappar. Sen undrar jag hur du vet hur gröna de ska bli. Har du sett moderkolonin?Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 20 april 2014 Författare Postat 20 april 2014 Såg kollonin när den va i sitt esse.Drog ner mina vita led på mina radions till 50% tycker även mina sps ser bättre ut nu.Har 520w radions g1 och 4x54w t5 actnic+Så tror inte det skadar att dra ner dom vita dioderna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.