Gå till innehåll

Göra om CO2 släckare....


wrang

Rekommenderade inlägg

Du kan ha handtaget kvar.. Skruva loss slangen o sen montera tryck klockorna där..

Har för mig jag tog sprinten o ringen den satt i o tvingade ringen över båda handtagen ihoptryckt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade många sådana på tiden när jag höll på med aquascape sötvatten . Man lämnar in den för omgörning kosta in många kronor . Då tar dom bort stiga röret och handtaget . Du måste dock köpa en egen manometer som dom då sätter istället för handtaget . Det måste göras på ett ordentligt sätt hos någon legitimerad för det eftersom den också MÅSTE provtryckas på nytt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har letat lite på nätet men alla säger olika. Lägger man en släckare ner så "rinner" co2 ut och vi vill ju bara ha gasen som blir.

/Christian

Över 50 bar tryck blir co2 flytande så man vill ha det flytande kvar i tuben då det omvandlas till gas när trycket minskar i tuben . På det sättet där får plats så otroligt mycket i en liten tub

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med stigarröret i och har säker gjort i 20 år nu. Har aldrig haft problem med att gasen har kommit upp i vätskeform. Har haft växtakvarium och då tog jag ut en massa gas i sec.. Och det kommer jag aldrig upp i kalkreaktorn.

Plus nu behöver jag bara köra in och byta flaska och slipper att hålla reda när den ska provtryckas m.m.

edit: har 3 bar ut från regulatorn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...