Casio Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Hej, nedan följer några riktigt gröna frågor.Jag hade tänkt att bygga en LED ramp med 3x20w Epistar multichip. 13000K-14000K x 1DC forward Voltage: 10-11VDC forward current: 2000mA maxRated power: 22W maxhttp://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=193453nm-455nm x 2DC forward Voltage: 10-11VDC forward current: 2000mA maxRated power: 22W maxhttp://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=134Vilken drivare och controller ska jag ha?Vill kunna dimma den men inget krav att driva dem på olika kanaler.Input Voltage: AC 85V-265VFrequency range: 50-60HzOutput Voltage: DC 24V-34VOutput Current: 600mA - 1950mAPower factor correction: >99.8%Efficiency: >87%Operating Temperature: 0~50°CStorage Temperature: -20~95°CSize: 111 x 47mmNet weight: 164gApplication: 3 x 20W 45mil multichip(3 Series x 3 Parallel) in serieDenna skall ju vara gjord för 3 x 20w om jag förstår rätt.http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=23_35&products_id=76Hur räknar man på drivaren för att det skall bli rätt Volt och watt?Som sagt grön och mer därtill.Tack för svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Ditt "paket" funkar.. Har själv den drivern till ett bygge med tre hybrid chip från acrc.. Dimma gör du med skruvpotten.. Manuellt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 17 maj 2014 Författare Dela Postat 17 maj 2014 Tack för snabbt svar!Förstår så klart att denna skall strömförsörjas, vilken kraft(?) skall den doningen ha?Är det Output Voltage: DC 24V-34V som begränsar belastningen på drivern? I detta fall var det, 3 LED x 11V = 33V = tillräckligt?Drivern har ju en output på 600mA - 1950mA, medans ledarna har 2000mA ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Output är tillräckligt.. Ledarna ska Max ha 2000mA , driverns Max är 1950 dvs du kan inte överbelasta ledsen med vettig kylning.. Vanlig apparatsladd funkar dvs du ska ha stickkontakt i andra änden på sladden till drivern..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Bara för att klargöra..Dit kitt funkar på följande sätt.. Du kan manuellt vrida potten på drivern .. Vita skruvgrejen som hänger i en kabel på drivern.. manuellt.. 600-1950mA.. Sen så får du ha en vanlig timer för att slå på och av strömmen till själva drivern för att tända/släcka ljuset.. Du nämner kontrollern därav detta förtydligande.. Finns ingen "inbyggd" timer eller sunrise funktion på produkten..Då är det oftast helt annan prislapp på grejen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 17 maj 2014 Författare Dela Postat 17 maj 2014 Okej, bra då försvann det frågetecknet. Ne precis, det behövs ingen sunrise/sunset funktion. Men behövs det inte en PWM dimmable driver?http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=23_35&products_id=255 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Den driver du länkar till i första inlägget kopplas direkt mot ett uttag i väggen via en vanlig sladd.. Skruvas/löddas direkt på drivern.. Ingen "klump" imellan på något sätt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 17 maj 2014 Författare Dela Postat 17 maj 2014 60W LED ~ 500sek. Inte illa =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2014 Dela Postat 17 maj 2014 Tre chip a 20w sen drivern.. Efter det behövs någon typ av kylning = alu fläns med fläkt ev fläkt.. Till chipen.. Utöver det så lite kablar mellan driver o chip.. O mellan chipen som sådana.. O en apparatsladd.. Tex en gammal doppvärmare som pajat.. Bara o klippa kablen vid värmaren så tar du kontakt o sladd där...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 17 maj 2014 Författare Dela Postat 17 maj 2014 Ja precis. Tack för svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 24 maj 2014 Författare Dela Postat 24 maj 2014 Tre chip a 20w sen drivern.. Efter det behövs någon typ av kylning = alu fläns med fläkt ev fläkt.. Till chipen.. Utöver det så lite kablar mellan driver o chip.. O mellan chipen som sådana.. O en apparatsladd.. Tex en gammal doppvärmare som pajat.. Bara o klippa kablen vid värmaren så tar du kontakt o sladd där...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkOm jag nu skulle vilja koppla några 3w RB led för månljus på samma system, hur bär jag mig åt då? går det överhuvudtaget eller får jag ha en separat slinga/system för det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 maj 2014 Dela Postat 24 maj 2014 Om jag nu skulle vilja koppla några 3w RB led för månljus på samma system, hur bär jag mig åt då? går det överhuvudtaget eller får jag ha en separat slinga/system för det?Egen slinga med annan driver.. Krävs extremt lite mA för en moonlight..Så enkelt o lätt , två olika system..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.