Gå till innehåll

Grotech Hea 200s pump byte


Rekommenderade inlägg

Funderar på att byta pumpen i min skummare då jag höjer vatten nivån i skummaren så slutar den suga luft så tror den blivit gammal o tappat effekt . Vilka andra pumpar skulle funka vilken pump somhelst som har flöde på runt 2500l/h ?

hittar ingen info någonstans. Då eheim pumpen är dubbelt sådyr som andra pumpar i samma flödes klass

har en tunze silence på 2200l/h som man kanske kan prova

orginal pump är eheim 1260

luftslangen är rengjord o allt den vägen

Ändrat av akutmottagning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog för givet att det var en nålhjulspump då "alla" använder det nu. En nålhjulsimpeller har en massa pinnar i stället för 6 vingar på impellern. Man tillför luften i pumpens insug och impellern fungerar som en visp som blandar luft och vatten.

Sicce Syncra är samma pumpar som säljs som Tunze Silence men det finns lite större modeller också. T.ex 3.0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är vanlig impeller på grotech hea 200s skummare.

Provade silence pumpen funka inte sluta suga luft tidigare har nog med tryckhöjden att göra

Eller om man kanske ska köpa en eheim 1262 så suger den mer luft. Frågan är om det blir effektivare eller sämre

Skulle vilja kunna skumma lite blötare då jag inte får ner mycket i koppen utan det lagras på insidan av halsen på koppen.

Misstänker att pumpen blivigt utsliten

Ändrat av akutmottagning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...