Blåbert Postat 19 maj 2014 Dela Postat 19 maj 2014 Hur ser trochuslarver ut i tidigt stadium?Jag har fått enstaka bebisar och såg igår en pytteliten vit snigel med liten grå topp på som till 99% är en trochus.Men hur ser de ut i väldigt tidigt larvatadie, och hur funkar sexualiteten? Är de små rören inder snigeln någon sorts könsorgan?Jag har ett antal små vita snäckfoade prickar på rutan, är det larver eller nånting annat. Dålig bild, men formen framgår Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 19 maj 2014 Dela Postat 19 maj 2014 Jag vet inte, men det på bilden är inte trochus-bebisar iallafall. Jag har tusentals av dem i överrinningen bla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Jag har också sådana där prickar ser ut som pyttesmå snäckor och kan inte komma på något annat än att det borde vara något slags snäckor men det enda jag har som har lagt ägg är sandsnäckorna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 maj 2014 Dela Postat 21 maj 2014 Kalkrörsmaskar, inga snäckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 21 maj 2014 Dela Postat 21 maj 2014 Har försökt fota men det är svårt att få en bra bild, dom har spiralform på skalet och taggar, ska se om det går att få någon bättre bild:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.