Gå till innehåll

Ytavrinning för världens oväsen pga den drar luft med sig


jacs

Rekommenderade inlägg

Får världens oväsen ibland då den drar luft pga virvel effekten. Har ni några ideer att komma med?post-7223-14468933474539_thumb.jpg

Ja ja ladda in bilder en gång via paddan och de syns ej, ladda in samma filer en gång till och det kommer dubbelt, ja ja vad göra

//Jonas

post-7223-1446893347387_thumb.jpg

post-7223-14468933474099_thumb.jpg

post-7223-14468933474321_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör då en kopia på denna och sätt inloppet på den en dm under det första med en kran på, så reglerar du flödet via kranen på det röret som är längst ner, så får du ett 2-rörs-system. Det är galet jobbigt att få det tyst med endast ett rör ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-7223-14468933475016_thumb.jpg

Ser ut så för jag fräste spår och den var högre innan jag kapade av den. Längs gående spår ifall något fick för sig att klättra och sitta där istället. Skall fixa typ myggnät och klä med istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är bilder på virvlarna som blir. Men stänger jag av returpump och väntar för att sedan starta returpumpen så är det tyst tills jag får en nivå på typ 1cm över röret men ej innan. Beställde en dc2000 idag då min dc6000 som lägst pumpar 1800l och rören verkar ej klara att svälja det.

post-7223-14468933484498_thumb.jpg

post-7223-14468933484762_thumb.jpg

post-7223-14468933485042_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Styr en frigolitbit över så undviker du virvlarna. Du skall göra styrningen så att biten faller över röret vid låg nivå. Din nivå kommer att anpassas till vilken mängd vatten som behöver sugas för att fylla röret- suger det för mycket faller biten ner och stryper flödet - nivån stiger igen. Storlek på bit får du prova ut själv.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren men efter att exet var på besök och skummaren tyckte då var det läge att löpa amok med överfyllning av skräpvatten i 5L dunk så har den slutat så verkar som att nivå i karet var för högt helt enkelt. Är ju inte knäppttyst men med tinitus så spelar det ingen roll nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...