Fredrik.g Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Jag ska ner till Italien om några veckor och på vägen tillbaka tänkte jag åka inom WC i Tyskland och kolla på deras butik. Kommer bli sjukt sugen på att handla något där men vet inte vad korallerna skulle tycka om frakten. Vi kommer besöka WC fredag eftermiddag och sedan sova över någon stans i mitten av Tyskland. Räknar med att vara hemma i Sverige lördag kväll. Skulle LPS och SPS klara en resa i påse på 24-30 timmar eller är det ett stort risktagande? Citera
wrang Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Be dom sätta fast korallerna på en frigolit bit så hänger dom upp å ner i påsen och lite mer skyddade /Christian Citera
Fredrik.g Postat 3 juni 2014 Författare Postat 3 juni 2014 Kanske lite syrgas i påsen också så borde det gå bra. Temperaturen kommer nog vara jämn hela tiden så ska nog gå bra.Skickat från min C6903 via Tapatalk Citera
ormet Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Stenkoraller behöver (nog) ingen luft/syre i påsarna. Alla koraller jag fått hem har varit utan luft i påsarna. De SPS jag sett packas upp i butik från leverantör har varit utan någon större mängd luft. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.