vågen Postat 1 oktober 2005 Dela Postat 1 oktober 2005 Misstänker att jag har ett monster i akvariet, mina småfiskar försvinner.Är det någon som har någon idé på nån fälla eller nåt att fånga den med.Mvh vågen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 1 oktober 2005 Dela Postat 1 oktober 2005 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?searchid=69365PS. Lägg gärna upp bilder på dina kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vågen Postat 2 oktober 2005 Författare Dela Postat 2 oktober 2005 Har tyvärr ingen digitalkamra vågen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 oktober 2005 Dela Postat 2 oktober 2005 Jag vat inte om petrols länk är en "ful-länk",men det finns länkar på olika fällor på guiden.I korthet så skär du av toppen på en petflaska där flaskan blir jämntjock, tratten du får stoppar du in i flaskan med pipen inåt, lägger i en räkbit längst in och får flaskan att ligga still på botten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Äh.. Jag hade gjort en sökning på "fällor" och fått fram en stor träfflista. Funkar tydligen inte.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest fishguard Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 ett råd till alla som har sådant..fånga in den...lägg sedan all sten i ett saltbad om det går...skulle ju gjorts av försäljaren men de verkar ju inte bry sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 ett råd till alla som har sådant..fånga in den...lägg sedan all sten i ett saltbad om det går...skulle ju gjorts av försäljaren men de verkar ju inte bry sigOm den är infångad så känns det lite onödigt att sabba bakteriefloran eller hur? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 låter inte som nån bra idé att salta livet ur bakterieflora och innevånarna i stenen,då kan man ju lika gärna lägga i kalksten från början, garanterat stomapodfritt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest fishguard Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 man lägger stenen i lite saltare vatten..densitet på 1027 eller nåt...efter en stund kommer allt möjligt ur....frigolitlådan stenen kommer i är bra å använda... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 poägen är väl just att dessa djur ska vara kvar i stenen!?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vågen Postat 3 oktober 2005 Författare Dela Postat 3 oktober 2005 Jag har ca 400kg sten och vet ej var stomatopoden håller hus, flytta all sten verkar lite jobbigt i synnerhet som mycket sten är fastmonterad.vågen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 om du konstaterat att att det är en mantis (hör du knäppningar i karet,oftast när ljusetsläckts) så brukar en fälla vara det bästa sättet att ta dom.borstmask-fällor kan man göra av ett pvc-rör som man fäster en bit nylonstrumpa i ena änden och betar med en räkbit i strumpan,som dom trasslar in sig i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.