Postat 1 oktober 200519 år Misstänker att jag har ett monster i akvariet, mina småfiskar försvinner.Är det någon som har någon idé på nån fälla eller nåt att fånga den med.Mvh vågen
Postat 1 oktober 200519 år https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?searchid=69365PS. Lägg gärna upp bilder på dina kar.
Postat 2 oktober 200519 år Jag vat inte om petrols länk är en "ful-länk",men det finns länkar på olika fällor på guiden.I korthet så skär du av toppen på en petflaska där flaskan blir jämntjock, tratten du får stoppar du in i flaskan med pipen inåt, lägger i en räkbit längst in och får flaskan att ligga still på botten.
Postat 3 oktober 200519 år Äh.. Jag hade gjort en sökning på "fällor" och fått fram en stor träfflista. Funkar tydligen inte..
Postat 3 oktober 200519 år ett råd till alla som har sådant..fånga in den...lägg sedan all sten i ett saltbad om det går...skulle ju gjorts av försäljaren men de verkar ju inte bry sig
Postat 3 oktober 200519 år ett råd till alla som har sådant..fånga in den...lägg sedan all sten i ett saltbad om det går...skulle ju gjorts av försäljaren men de verkar ju inte bry sigOm den är infångad så känns det lite onödigt att sabba bakteriefloran eller hur?
Postat 3 oktober 200519 år låter inte som nån bra idé att salta livet ur bakterieflora och innevånarna i stenen,då kan man ju lika gärna lägga i kalksten från början, garanterat stomapodfritt!
Postat 3 oktober 200519 år man lägger stenen i lite saltare vatten..densitet på 1027 eller nåt...efter en stund kommer allt möjligt ur....frigolitlådan stenen kommer i är bra å använda...
Postat 3 oktober 200519 år Författare Jag har ca 400kg sten och vet ej var stomatopoden håller hus, flytta all sten verkar lite jobbigt i synnerhet som mycket sten är fastmonterad.vågen
Postat 3 oktober 200519 år om du konstaterat att att det är en mantis (hör du knäppningar i karet,oftast när ljusetsläckts) så brukar en fälla vara det bästa sättet att ta dom.borstmask-fällor kan man göra av ett pvc-rör som man fäster en bit nylonstrumpa i ena änden och betar med en räkbit i strumpan,som dom trasslar in sig i.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.