uffe2 Postat 2 oktober 2005 Dela Postat 2 oktober 2005 Är det någon som har fått osmosen's keramikfilter att spricka, så att det bara strömmar genom en massa kranvatten ?Är detta vanligt eller ovanligt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 oktober 2005 Dela Postat 2 oktober 2005 om du menar membranet, så kan det spricka om man drar backspolningskranen för hårt,så att allt vatten trycks genom membranet.Varmvatten kan sabba dom också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 2 oktober 2005 Författare Dela Postat 2 oktober 2005 Japp, det är membramet som jag menar.Backspolningskran ?!Jag har ingen sådaon på min osmos,jag har bara tre slangar.Kan man backspola, även fast man bara har tre slangar ?Hur ofta bör man göra det ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 2 oktober 2005 Dela Postat 2 oktober 2005 Hm... Du har inte kopplat filtret fel? Är det en Aquatic Nature som du har? I så fall är det rätt att det inte finns backspolningskran. Men jag sitter o funderar på om du som sagt kopplat fel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 oktober 2005 Dela Postat 2 oktober 2005 om du saknar backspolningsventil så ska inkommande vatten, (dvs det som passerat sedimen och kolfilter) vara ansluten i den änden av membranhuset som bara har en anslutning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.