PatrikD Postat 28 juni 2014 Postat 28 juni 2014 Tänkte limma dit en glasbit i akvariet att sätta fast en streamer på. Om jag limmar fast den ovan vatten och sen fyller på med vatten så att silikonet måste härda under vatten är då den ättiksyra som avges från en 5cm limfog fördärvlig? Citera
stigigemla Postat 28 juni 2014 Postat 28 juni 2014 Jag tycker silikon härdar så dåligt under vattenytan så jag skulle rekommendera att ha silikonet över vattenytan i minst ett dygn. Citera
PatrikD Postat 28 juni 2014 Författare Postat 28 juni 2014 Så det är bara med tanke på härdningstiden du tycker jag ska vänta ett dygn? Inte pga gifter. Jag har inte bråttom. Kan vänta en månad innan jag fäster pumpen. Helst skulle jag vilja limma med en gång. Fylla akvariet med osmosvatten. Hälla i saltet. Värma upp och blanda. Efter ett par dagar åker jag och köper LS :-) Citera
stigigemla Postat 28 juni 2014 Postat 28 juni 2014 Är karet inte igång skulle jag ge silikonet 2-3 dygn att härda. Silikon härdar mycket fortare i fuktig luft så jag brukar lägga en blöt trasa i botten på kar medan silikonet härdar. Jag prövade att hälla en hink vatten i karet en gång men det silikon som var under vattenytan hade inte börjat härda när det var klart ovanför. (Ättika är biologiskt nedbrytbart) Citera
DSB Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Kanske en dum fråga, men varför härdar silikonet fortare när luften är fuktig. (Nyfiken ) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.