Gå till innehåll

Silikonhärdning under vatten


PatrikD

Rekommenderade inlägg

Tänkte limma dit en glasbit i akvariet att sätta fast en streamer på. Om jag limmar fast den ovan vatten och sen fyller på med vatten så att silikonet måste härda under vatten är då den ättiksyra som avges från en 5cm limfog fördärvlig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är bara med tanke på härdningstiden du tycker jag ska vänta ett dygn? Inte pga gifter. Jag har inte bråttom. Kan vänta en månad innan jag fäster pumpen. Helst skulle jag vilja limma med en gång. Fylla akvariet med osmosvatten. Hälla i saltet. Värma upp och blanda. Efter ett par dagar åker jag och köper LS :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är karet inte igång skulle jag ge silikonet 2-3 dygn att härda. Silikon härdar mycket fortare i fuktig luft så jag brukar lägga en blöt trasa i botten på kar medan silikonet härdar. Jag prövade att hälla en hink vatten i karet en gång men det silikon som var under vattenytan hade inte börjat härda när det var klart ovanför. (Ättika är biologiskt nedbrytbart)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...