Gå till innehåll

montiporia digitata


hagbard

Rekommenderade inlägg

såg att det fanns färger på denna art som man är minst sagt avundsjuk på..den jag har som växt på från en sten skimrar i grönt med glasögon på..finns det i orginal sådana här tråkiga? post-6184-14468933711302_thumb.jpg

dubbelklickar man på bilden så är det snudd på verklig storlek i karet..observera bården runt om..hit men inte längre till kalkalger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen skit montipora du har... Den är bara lite miss skött ;). Tror det är samma som denna , dock rätt inzoomad bild.

misskött minsann! troligtvis om den ska uppvisa färgen du visar..har haft den en tid nu växer bra delvattenbytes metoden och skummare..tydligen funkar inte det om jag ska få färg som din..ska prova lite kalium easy o sånt..den sitter 10 cm under ytan under 2* 54 watt t5 förövrigt

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill förtydliga mig lite..korallen har sett ut så här från start typ...har aldrig vart knallgrön..men var iväg till örebro idag o skulle köpa easykalium men fanns inte,,,tog redseas abc+ foundation som skulle innehålla kalium..bättre än inget typ...läser på instruktionen..men i omed att jag inte mäter så gick jag ut betydlig under rek dosering..som jag inte vet egentligen..facit vart ett mjölkig kar..men det börjar ge sig nu...snart får man sig en knäpp på näsan antar jag hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Red Seas abc är väl rena spårämnen? Har svårt att förstå varför de skulle grumla vattnet. Ta och beställ ett salifert test och kalium tillskott. Ocean akvarium har ju både test och kaliumclorid att tillgå.

det stod att man skulle dosera i sumpen försiktigt typ så inte utfällningar skulle uppstå..blandade i behållare istället för att jag inte har sump..vart mjölkvitt med salt vatten..hällde ut o gjorde om med sötvatten=mjölkvitt...nä annars är nog readseas lite typ balling + spårämnen..om jag inte fattat helt fel..vilket inte är ovanligt http://www.redseafish.com/reef-care-program/reef_foundation_program/reef-foundation-abc/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet är ABC de vanliga Ballingtillsatserna. De går alltså inte att blanda. Det är därför de säljs i olika flaskor.

ja så har jag också förstått..men redsea har ett gemensamt pulver för abc+ spårämnen..reagerade som tusan i vatten=mjölk fast det var unikt...stefan! kan bero på jag blandade i liten mängd som du säger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...