Gå till innehåll

nattens fångst


Alessandro

Rekommenderade inlägg

Det där är Collonista-sniglar. Det skulle med mycket god vilja och lite kisande kunna vara Heliacus variegatus som äter zoanthider.

Collonista äter inte koraller & anses oftast vara sk "nyttodjur". De äter alger, men inte de alger som vi ser som problematiska. De har en tendens att föröka sig explosionsartat och har som hobby att fastna i överrinningar & impellers på skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är Collonista-sniglar. Det skulle med mycket god vilja och lite kisande kunna vara Heliacus variegatus som äter zoanthider.

Collonista äter inte koraller & anses oftast vara sk "nyttodjur". De äter alger, men inte de alger som vi ser som problematiska. De har en tendens att föröka sig explosionsartat och har som hobby att fastna i överrinningar & impellers på skummare.

Jag är just osäker om dessa sniglar är Collonista eller Heliacus variegatus...hittade dem på mina knappar...

Finns en plattmask ? med i bilden, den var på min Euphyllia..

Sen upptäckte jag en grå svart mask som jag aldrig sett tidigare, färgen var varannan svart och grå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...