Mattias Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 Och det är inte sniglarna, troligen en lite större (5krona )krabba. Som jag var korkad att inte ta ur när jag såg den första gången, nu ser jag den väldigt sällan. Den är snabb som en cobra, och gömmer sig jäkligt bra. Tips på bra krabbfällor /fångstmetoder sökes !Sent from my iPad using Tapatalk Citera
Hermanbrute Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 Jag tog ett glas och lutade de mot stenen där krabban brukade hålla till. Hade den så ett tag och hände inte mycket. Sen la jag ner en räka och då tog det inte lång tid innan krabban trillat ner Citera
muffin Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Det är en liten koral krabba, dom gör inte så mycket. Utan skyddar koralen från odjur och håller den ren. Jag har set att många blir rädda och tar bort den. Citera
Mattias Postat 8 juli 2014 Författare Postat 8 juli 2014 Nej det är det inteSent from my iPhone using Tapatalk Citera
kaptenen Postat 14 juli 2014 Postat 14 juli 2014 Är problemet bara att krabban välter korallerna? För i så fall kan du ju limma fast korallerna så krabban inte lyckas välta dem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.