Postat 14 juli 201411 år Tjena! Jag tillsätter för stunden denna produkt: Grotech Carbonat Pro Instant där jag tillsätter ca 3 gram dagligen genom att pudra i sumpen.Detta är det som står på burken:Immediately available carbonate hardness + pH bufferIn the marine water aquarium, the stability of the pH-value is of utmost importance. Carbonatpro Instant is a special buffer and carbonate hardness (kH) builder, which takes care that the pH-value in the marine water aquarium will be stabilized at a value between 8,0 and 8,3 and replaces carbonate hardness, which has been consumed due to precipitation and biological catabolic processes. Carbonatpro Instant thus protects against dangerous deviations of the pH-value.In the reef aquarium the optimum value is at abt. 10° kH.1 measuring spoon (abt. 8g) results in an increase of the carbonate hardness of abt.1°kH/l per 100 liter aquarium water.Min fråga, kan jag lösa detta i osmosvatten för att bilda en vätska som kan doseras med doserpump, i så fall hur starkt?
Postat 15 juli 201411 år Absolut. Jag har ingen uträkning, men bara att blanda iordning nån liter och testa.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.