Heske Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Igår upptäckte jag att min ena clown hade en skada på ena fenan, idag ser det mycket värre Någon som har en aning om vad det kan vara och isf hur man botar det?? Så här såg det ut igår. Citera
nike83 Postat 21 juli 2014 Postat 21 juli 2014 svårt att se något på din bild! försök gärna ta ett bättre foto!kör du med ozon? jag har lyckats 2 gånger överdosera ozon och då har fiskar skadat sig... Citera
Heske Postat 21 juli 2014 Författare Postat 21 juli 2014 svårt att se något på din bild! försök gärna ta ett bättre foto!kör du med ozon? jag har lyckats 2 gånger överdosera ozon och då har fiskar skadat sig...Jäkligt svårt att få bättre bild för den gömmer sig mycket bakom en "klippa" men ska gör ett försök ikväll när jag kommer hem. Ja, har kört ganska hårt med ozon eftersom jag haft en del problem med vita prick, men har stängt av den nu... Citera
hagbard Postat 21 juli 2014 Postat 21 juli 2014 (ändrat) har ni koll på redoxen? http://www.o3-technology.com/applikationer/ozon-behandling-av-vatten om man "fräser" fisk i ozon måste det väl lukta? En person med normalt luktsinne kan känna lukten av ozon vid 0,03 till 0,04 ppm. Säg mig fick ni halsont,torrhosta.illamående.huvudvärk? Ändrat 21 juli 2014 av hagbard Citera
nike83 Postat 21 juli 2014 Postat 21 juli 2014 oscar, jag säger inte att det är ozonen som orsakar detta. men ett bättre foto hade nog varit på sin plats! Citera
Heske Postat 22 juli 2014 Författare Postat 22 juli 2014 har ni koll på redoxen? http://www.o3-technology.com/applikationer/ozon-behandling-av-vatten om man "fräser" fisk i ozon måste det väl lukta? En person med normalt luktsinne kan känna lukten av ozon vid 0,03 till 0,04 ppm. Säg mig fick ni halsont,torrhosta.illamående.huvudvärk?Nej, har absolut ingen koll på det.oscar, jag säger inte att det är ozonen som orsakar detta. men ett bättre foto hade nog varit på sin plats!Nej, vet inte heller om det är ozonen som orsakat det men känns inte som att den hjälper. Började ju fastän jag körde med ozon...Fortfarande svårt att få en ok bild, ser mycket värre ut nu men har iaf inte blivit värre sen igår... Citera
hagbard Postat 22 juli 2014 Postat 22 juli 2014 Om du kört ganska hårt med ozon..samt att du får tips om att nike har överdoserat ozon 2ggr med skador på fisk..ligger det inte nära till hands då att misstänka ozon? Sätter en slant på att det inte är fenröta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.