Iceaxeon Postat 24 juli 2014 Postat 24 juli 2014 Vet inte om det är en sjukdom eller bara en olycka men slänger in frågan här utifallatt. Såg att min ena firre fått något som ser ut som ett ciggmärke på sidan. Kan den ha bränt sig på någon anemon eller härjar det pest hos mitt akvariella brödraskap?Mvh johnny Citera
suezen Postat 24 juli 2014 Postat 24 juli 2014 Det kan nog vara frågan om Head and Lateral Line Erosion (HLLE). Googla så kan du hitta bra information om det, t.ex här http://www.peteducation.com/article.cfm?c=16+2160&aid=2587 Citera
Iceaxeon Postat 25 juli 2014 Författare Postat 25 juli 2014 Tack för tipset. Tror nog inte att det är det. Alla andra firrar mår prima och mina kirurger är lagom feta. Mycket märkligt. Väntar på att de ska vakna till liv efter natten och komma fram så jag får se om det blivit större. Återkommer om det. Mat käkar de alla. Noriblad tuggar de alla frysmat och pellets med spirulina o vitlök. Borde vara tillräcklig variation. Men länken säger att det skulle saknas vitamin c och sen kika jag på reeflex och där menar de att vitmin a skulle saknas. Förvirrande. Citera
Iceaxeon Postat 26 juli 2014 Författare Postat 26 juli 2014 Konstigt, det ser bättre ut idag men den håller sig för sig själv i sin lilla grotta. Hur ser det ut om en anemon t ex bta bränner fiskarna? Har kanske lite för många men kan liksom inte slänga de små liven. Kan de göra "ciggmärken"? Citera
hagbard Postat 29 juli 2014 Postat 29 juli 2014 köpte samma sort nyss är det C virids?..2 fisk stora som 50 öringar simmade in i mina euphyllia när jag släppte ner dom varav en fick ett liknande märke..jag såg inte märket innan..båda är döda Citera
Iceaxeon Postat 31 juli 2014 Författare Postat 31 juli 2014 Ja chromisar är det. Min har "läkt" ihop det fattas bara fjällen där nu. Men den mår bra iallafall. Måste ha varit i kontakt med något. Har bta ståendes lite överallt nu börjar bli lite plats att simma.... eller nån annan som ville ha en tugga. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.