Gå till innehåll

Vad har hänt här?


Rekommenderade inlägg

post-6081-144689338176_thumb.jpg

Vet inte om det är en sjukdom eller bara en olycka men slänger in frågan här utifallatt. Såg att min ena firre fått något som ser ut som ett ciggmärke på sidan. Kan den ha bränt sig på någon anemon eller härjar det pest hos mitt akvariella brödraskap?

Mvh johnny

post-6081-14468933817383_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset. Tror nog inte att det är det. Alla andra firrar mår prima och mina kirurger är lagom feta. Mycket märkligt. Väntar på att de ska vakna till liv efter natten och komma fram så jag får se om det blivit större. Återkommer om det. Mat käkar de alla. Noriblad tuggar de alla frysmat och pellets med spirulina o vitlök. Borde vara tillräcklig variation. Men länken säger att det skulle saknas vitamin c och sen kika jag på reeflex och där menar de att vitmin a skulle saknas. Förvirrande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt, det ser bättre ut idag men den håller sig för sig själv i sin lilla grotta. Hur ser det ut om en anemon t ex bta bränner fiskarna? Har kanske lite för många men kan liksom inte slänga de små liven. Kan de göra "ciggmärken"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja chromisar är det. Min har "läkt" ihop det fattas bara fjällen där nu. Men den mår bra iallafall. Måste ha varit i kontakt med något. Har bta ståendes lite överallt nu börjar bli lite plats att simma.... eller nån annan som ville ha en tugga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...