EmilPersson1983 Postat 31 juli 2014 Postat 31 juli 2014 Hejsan. Fick reda på att anticimex ska komma och spreja hemma hos mig imorgon. Va tydligen något som även fiska kan vara känsliga för. Så frågan är nu. Måste jag panik flytta akvariet eller kan de räcka att vädra massor och sätta någon form av plast över akvariet och stänga skummarn? Vill hälst slippa flytta oå de då jag kommer hem sent ikväll och dom kommer tidigt imorgon 😕Mvh emul Citera
alivedreamer Postat 31 juli 2014 Postat 31 juli 2014 Hej!Kanske kan dra luftslangen till skummaren utomhus? Själv hade jag nog täpt till så gått det går och gjort så i alla fall. Akvariet borde då vara övertryckt med luft utifrån. MvhEric Citera
EmilPersson1983 Postat 31 juli 2014 Författare Postat 31 juli 2014 De va ingen dum idé. Skicka frugan att handla lite nu då 😊 Citera
EmilPersson1983 Postat 31 juli 2014 Författare Postat 31 juli 2014 Då hoppas vi att anicimex har död på mitt kar imorgon 😕 Citera
EmilPersson1983 Postat 1 augusti 2014 Författare Postat 1 augusti 2014 Hemma efter jobb nu och allt lever 😀 nu återstår ett lagom stort vattenbyte så jag kan sova lugnt 😊 Citera
Vidofner Postat 1 augusti 2014 Postat 1 augusti 2014 Jag hade nog byggt ett plastakvarium runt akvariumet och sen lett in och ut luft till akvariumet genom en fläkt via ett öppet fönster som man "pluggar" igen med plast och sen fläktar som tar in och ut luft till detta. Enda sättet att vara säker. Speciellt om man har koraller Citera
EmilPersson1983 Postat 4 augusti 2014 Författare Postat 4 augusti 2014 Såhär ett par dagar efter besprutningen så lever allt 😁 Värdena är lite höga men inget oroande (kan dock varigt lite höga sen innan) bilder kommer ikväll Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.